Een acne product kopen bij de schoonheidsbalie of drogisterij is niet zo eenvoudig als het lijkt. Met zoveel anti-acne zepen, crèmes, lotions en gels die je zonder recept kunt kopen, kan het behoorlijk problematisch zijn om er een te kiezen. Afgezien van de mooie doosjes en pakkende kom-ons die allemaal schreeuwen ‘koop mij!’, weet je nooit zeker welke echt werken. Een snelle manier om te weten of een acneproduct je geld waard is, is door naar de actieve ingrediënten te kijken. De meest betrouwbare vrij verkrijgbare acneproducten bevatten benzoylperoxide, salicylzuur, alfahydroxyzuren, zwavel en resorcinol en tea tree-olie. Hier is een overzicht van hoe deze ingrediënten werken:
Benzoylperoxide
Clearasil, PanOxyl, ProActiv en ZapZyt zijn slechts enkele van de populaire acneproducten die benzoylperoxide (BP) bevatten. Mangroove.nl En niet zonder reden: het doodt de bacteriën die puistjes rood en lelijk maken. Het helpt ook bij het verwijderen van dode huidcellen en overtollige olie die acne veroorzaakt. Een waarschuwing echter: BP kan behoorlijk hard zijn voor de huid en irritatie, vervellen en roodheid veroorzaken.
Salicylzuur
Een andere veel voorkomende acne-product is salicylzuur (SA). Dit bèta-hydroxyzuur helpt de opbouw van de poriën los te maken, waardoor andere ingrediënten (zoals BP) gemakkelijker hun werk kunnen doen. Op zichzelf doet het goed werk om whiteheads en mee-eters op te ruimen. Sommige mensen geven de voorkeur aan producten met SA omdat het minder irriterend is dan BP. Populaire producten met SA zijn Clean & Clear’s Clear Advantage Acne Spot Treatment, Neutrogena’s Rapid Clear Acne Eliminating Spot Gel en L’Oréal’s Acne Response-lijn.
Alfa Hydroxy Zuren
Je ziet alfahydroxylzuren (of AHA’s) in veel schoonheidsproducten. Net als hun neef SA maken AHA’s verstopte poriën los en zijn ze bijzonder effectief tegen milde acne. Als bonus kunnen ze puistjes ook minder opvallend maken door roodheid en acnelittekens te helpen verminderen. Enkele van de producten met AHA’s zijn Bliss ‘Change Your Spots Acne Gel, Murad’s Post Acne Spot Lightening Gel en Pronexin.
Zwavel en Resorcinol
Net als SA en AHA’s werken zwavel en resorcinol door dode huidcellen weg te pellen die de poriën verstoppen en acne veroorzaken. Ze zijn ook goed in het opruimen van whiteheads en mee-eters. Zwavel kan in sommige producten echter te sterk ruiken en resorcinol kan irriterend zijn voor mensen met een gevoelige huid. Clearasil’s Adult Care Tinted Acne Cream, Adult Acnomel Tinted Cream en Glytone’s Flesh Tinted Acne Treatment Lotion zijn enkele vrij verkrijgbare acneproducten die zwavel of resorcinol bevatten.
Tea Tree-olie
Steeds meer schoonheids- en huidmerken wenden zich tot tea tree-olie (TTO) als een natuurlijke en biologische acne-oplossing. En het is niet alleen maar een gimmick – TTO werkt net zo effectief als BP bij het doden van puistjes veroorzakende bacteriën en het opruimen van milde tot matige acne. Populaire merken met TTO zijn onder meer de Tea Tree Oil-lijn van The Body Shop en DDF’s Benzoyl Peroxide Gel 5% met Tea Tree Oil.
Welk vrij verkrijgbare product u ook kiest, u moet er rekening mee houden dat de meeste hiervan alleen het beste werken voor milde tot matige vormen van acne. Om meer te weten te komen over de beste acnebehandeling voor uw acnetype, kunt u een dermatoloog raadplegen of de ervaringen van andere gebruikers lezen in recensies over acnebehandelingen online.
Het onderdeel marketingmix van je marketingplan bevat vier elementen: product, prijs, promotie en plaats (ook wel distributie genoemd). Het product moet altijd eerst worden overwogen, omdat de andere drie elementen afhangen van de beslissingen die u voor uw product neemt.
Het is van cruciaal belang dat u de noodzaak begrijpt om uw product te onderscheiden van alle andere producten die er zijn (product in deze context is uitwisselbaar met service). Als u uw product niet differentieert, hoe zullen uw klanten het dan vinden in de overvolle markt?
Productdifferentiatie betekent het vinden of bouwen van de unieke waarde die uw product heeft voor uw klanten. Unieke kenmerken kunnen specifieke diensten zijn die concurrenten moeilijk kunnen kopiëren: zoals huis-aan-huisbezorging van uw product op dezelfde dag (als uw magazijn zich in de stad bevindt en hun magazijn buiten de stad, kunt u winnen op dit differentiatiepunt) . Unieke kenmerken kunnen ook gericht zijn op de specifieke kenmerken, voordelen of voordelen van een product: in de begintijd van flatscreentelevisies was de grootte en het aantal pixels een enorme onderscheidende factor in kwaliteit.
Maar besef dat wat u ook ontwikkelt als een uniek punt van differentiatie, het vaak (snel) zal worden gekopieerd door concurrenten die graag uw marktaandeel willen veroveren (net als de hierboven genoemde flatscreen-tv’s – de standaard is nu 4 verschillende formaten, maximale pixels; hoe onderscheiden ze zich nu?). U moet uw concurrentie minstens een stap voor blijven en ervoor zorgen dat uw product evolueert, dat er nieuwe onderscheidende punten worden ontwikkeld en dat u uw product en zijn markt voortdurend beoordeelt.
Hoe doe je dit?
Vraag klanten om feedback over uw product. Voldoet het aan hun basisbehoeften, hun verwachte behoeften en hun gewenste behoeften?
Vraag hen om een geprioriteerde rangschikking van nieuwe producten die ze misschien willen kopen.
Vraag klanten welke nieuwe functies en voordelen ze graag toegevoegd zien.
Vraag hen hoe uw product zich verhoudt tot de concurrentie: vraag hen om de sterke en zwakke punten van de producten van elk bedrijf te definiëren, inclusief die van u.
Gebruik een online enquête (die anoniem kan worden ingesteld) of stuur uw verkopers erop uit om vragen te stellen en antwoorden terug te brengen.
Voordat u beslissingen neemt op basis van de gegevens die u hebt verzameld, moet u begrijpen hoe uw branche beslissingen over productdifferentiatie kan beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld in een sector met grote volumes verkoopt, is het essentieel om een goedkope leverancier te zijn; als u in een niche-industrie verkoopt, kunt u uw differentiatie richten op niche-toepassingen van uw product; als u in een nieuwe branche verkoopt, krijgt u de kans om uw differentiatieplan te definiëren – stop niet alle speciale, unieke kenmerken in een vroeg stadium in het product, creëer het product om stadia of niveaus van differentiatie te kunnen leveren terwijl het door zijn levenscyclus beweegt (introductie, groei, volwassenheid en achteruitgang). Er zijn een aantal andere verschillende soorten industrieën; begrijpen wat uw branche is en wat uw marktomgeving is voordat u beslissingen neemt over productdifferentiatie.
Handel vervolgens naar de informatie die u hebt verzameld tijdens uw vraagfase en vertel uw klanten, belangrijker nog, dat u hun feedback gebruikt. Laat hen weten dat hun deelname aan de enquête en/of discussies hebben bijgedragen aan het creëren van een beter product. Gebruik ook de kennis die u heeft van uw branche om verandering in uw producten en diensten te creëren. Bouw productdifferentiatieplannen op in uw marketingplan, zodat u concurrentievoordeel kunt behalen.